Waar of niet waar spel?

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door celine »

Ja dat klopt enigsins wel .
Het bedrijf waar mijn man vrachtwagenchauffeur is willen geen buitenlanders ( Polen ) in dienst omdat deze toch te klakkeloos werken .Hun vinden de chauffeur het gezicht van het bedrijf .
Terwijl een transport bedrijf in ons dorp eerst allemaal Nederlanders in dienst had en nu bijna allemaal Polen ,de Nederlandse chauffeurs zijn daar om van baan veranderd !
Moet er wel bij zeggen dat ze ook veel werk doen waar Nederlanders zich te goed voor vinden !






Het leven is over het algemeen veel te duur !
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door soulsearcherx »

jazeker! Ik heb mijn budget al leegggeshopt deze maand. Dat wordt wachten op de 24e als ik weer stufie krijg :(

22 jaar zijn is oud :lachen1:
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door harry »

nee zeker niet :) ik wou dat ik nog 22 was.

is het kookpunt van water overal 100 graden?
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door kleintje1980 »

niet waar....
In een open vat, bijvoorbeeld een pan met water, zal toevoegen van energie leiden tot temperatuurstijging van de vloeistof. Wanneer het kookpunt is bereikt neemt de temperatuur van de vloeistof niet meer toe; de maximumtemperatuur is bereikt. Voor water is deze temperatuur bij 1 atmosfeer 100°C. De plaatselijke atmosferische druk is afhankelijk van het weer en de hoogte t.o.v. de zeespiegel. Op Mount Everest, bij een omgevingsluchtdruk van ongeveer 0,31 bar, is het kookpunt van water slechts 69 °C. Daarentegen zal in een hogedrukpan bij verwarming de temperatuur van de vloeistof toenemen tot het ventiel opengaat bij een ingestelde druk. Deze ligt hoger dan de atmosferische druk. Zodra er stoom uit de snelkookpan verdwijnt, kookt in de pan de vloeistof. Bij een ingestelde druk van 1 of 2 bar overdruk is de kooktemperatuur ongeveer 120 respectievelijk 130 °C.

o wat voel ik me nu toch weer slim.. haha nee dat was effe google.. tnxs to Wikipedia...


kun je mensen pijn doen met je gedrag zonder dat je het zelf in de gaten hebt ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door harry »

@ kleintje klopt helemaal, leuk dat je het opgezocht heb. ik had verwacht dat
dat iedereen gewoon waar zou zeggen :)

waar ik denk van wel.

de woningbouw verenegingen moet gewoon weer als vroeger een stichting worden.
toen ging het niet om de winst en was voor de gewoone mensen.
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door celine »

Weet ik niet ,ik heb nooit met de woningbouwvereniging te maken !





Je kunt beter een huis kopen dan huren ( als je het kunt betalen ) dan heb je later een mooie spaarpot ?
Gebruikersavatar
Gatita
Moderator
Berichten: 3457
Lid geworden op: do jul 21, 2016 21:43

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door Gatita »

ZZeker weten dan huis kopen gunstiger is op zoveel vlakken!


Ondanks gezegd wordt crisis weg is zijn banken nog altijd extra moeilijk met hypotheken verlenen?

<"Voel niets, zeg niets, vraag niets, verwacht niets, krijg niets">
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door harry »

helemaal waar :( nu de rente zo laag is, is het aantrekkelijk om een huis te kopen.
alleen de banken doen zo moeilijk en vooral bij jongeren :evil:

zonder de eu waren wij veel beter af geweest en bleef ons geld in nederland.
Btiel
Berichten: 160
Lid geworden op: vr mar 02, 2018 18:18

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door Btiel »

Nee hoor, voor de EU ging het ook al naar het buitenland. De EU is nog jong, maar ik ben ervan overtuigd dat, mits een goed beleid, we samen sterker staan.
Zeker nu er overal van die idiote mannen aan de macht zijn.


Uit iets slecht komt vaak iets goeds ( ik hoop dat het begrepen wordt, want heb moeite pompoen me uit te drukken)
Yesterday is history, tomorrow is a mistery.
Today is a gift, that's why it's called the present.
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door celine »

Jazeker geldt dit voor mij ,ik heb kanker gehad en ben daarvan genezen ,je denkt in die periode echt wel eens zou ik het halen of niet ? Nu het alweer even achter de rug is ,en hier en daar mensen toch wegvallen door deze ziekte zie ik och wel dat ik erg veel geluk heb gehad ,en waardeer het leven wel destemeer 😊








Iedereen ,jong en oud zijn veel te veel met de telefoon bezig ?
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door kleintje1980 »

waar... haha ben met me telefoon getrouwd onderhand... als hij waterproof was zou ik hem zelfs mee nemen onder de douche :roll:


soms wordt je te vaak van het kastje naar de muur gestuurd door instanties ?
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gebruikersavatar
Gatita
Moderator
Berichten: 3457
Lid geworden op: do jul 21, 2016 21:43

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door Gatita »

Absoluut zeker wel. Helaas, instanties vinden het makkelijk als ander het moet oplossen.


Het is belachelijk dat je niets kan met een verlopen id/paspoort maar wel met een verlopen id/paspoort mag stemmen?

<"Voel niets, zeg niets, vraag niets, verwacht niets, krijg niets">
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door soulsearcherx »

Haha, da's idd wel gek :P
Da's denk ik omdat Geert Wilders toch geen buitenlanders wil, dus moet je Nederlandse identiteitskaart gewoon up to date zijn.

Autisme is alleen erfelijk via de vaderlijn (dat beweert iemand)
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door kleintje1980 »

Niet waar... denk dat je toch echt alle 2 je ouders er voor nodig hebt om erfelijke dingen door te geven en niet maar 1 kant..


Iedereen heeft wel een of meer psychische klachten in zich maar die uiten zich niet altijd. Doordat ze in een stabielere omgeving opgegroeid zijn als iemand bijvoorbeeld.. je groeit in een achterstands wijk op en je gaat dealen met drugs.. en je beland in de gevangenis en je wordt daardoor een criminele en ze zeggen ja dat komt door zijn gedrag als hij in een "normale" buurt had opgegroeid was dit nooit gebeurd...
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door Hope »

Niet waar. Sommige mensen hebben geen erfelijke psychische klachten in zich. Niet alles is aangeboren. Sommige dingen zijn puur aangeleerd gedrag.

Iedereen moet zelf kunnen beslissen of hij wel of geen kinderen krijgt ongeacht psychische toestand of welvaart?
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Plaats reactie