Waar of niet waar spel?

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door harry »

waar volgens mijn PVK.


het gebrek aan echte vaklui wordt steets groter omdat de schoolopleiding niet aansluit
bij de praktijk?
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door celine »

Ik denk dat het probleem is dat de jongeren niet meer vuil willen worden ,en dat word je aks metselaar ,timmerman of tegelzetter .
Ook is het qua loon niet echt aantrekkelijk .De jongeren doen liever iets achter de computer !








Werken is led voor de mens
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door harry »

ik denk het wel, je hoordt erbij en kunt iets opbouwen.
helaas kan niet iedereen werken

als je koper poets dan moet je dat steets vaker doen?
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door celine »

Weet ik niet heb geen koper ,maar het lijkt mij wel dat het af en toe gepoetst moet worden !










Afspraken maken ......dan ook nakomen !
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7620
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door Hope »

Zeker weten. Je kunt mij niet bozer krijgen dan wanneer je dat niet doet....

Iedereen is wel op een bepaald gebied creatief?
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door harry »

waar

tot 68 jaar werken heeft totaal geen nut voor de economie?
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door celine »

Totaal niet ,de ouderen zijn te oud en zullen vaker de ziektewet in gaan ,terwijl de jongeren thuis zitten .










Mensen in de bijstand moeten op een gegeven moment toch weer verplicht gaan werken !
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door celine »

Ik denk wel dat er op een gegeven moment naar de situaties moet worden gekeken .











Een huis kopen is slimmer dan huren !
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door kleintje1980 »

nee.. want als je het geld er niet voor hebt kan je het ook niet kopen.. en je moet je eigen er ook niet voor in toren hogen schulden steken...


ik ga even op de vraag van celine terug komen.. niet iedereen die in de bijstand zit kan meer werken... dus denk dat het niet rieel is om te zeggen van ze moeten verplicht werken.. want er zijn op dit moment echt wel hele strengen eisen aan de bijstand verbonden want die mensen die er in zitten hebben gewoon solicitatie plicht.. en het is niet zo dat ze gewoon thuis mogen blijven zitten en maar geld vangen van de gemeente.. dus nee ben het er niet mee eens als er gezegd wordt die mensen moeten allemaal verplicht werken...




vanaf de 18 zou je recht op een uitkering moeten hebben.. en niet vanaf de 21
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door celine »

Kleintje ; je eigen torenhoog in de schulden steken ,dat is verleden tijd .
Dat kan gelukkig niet meer ,jaren geleden konden de mensen zoveel lenen als ze maar wilden ,voor een huis en nog 2 nieuwe auto's erbij , Toen de huizenmarkt in een zakte zijn al die mensen genaaid ,huizen een heel stuk minder waard en toch een top hypotheek .Die huizen staan onder water !
Maar moet men elke maand €800 en € 900 huur betalen dan kun je beter iets gaan kopen ,mits je het koopgedrag kunt financieren natuurlijk ,de rente die je over het bedrag betaald is voor een groot gedeelte elke maand terug te vragen .
Dan heb je dan 30 jaar wel een mooie spaarpot ,je spaart eigenlijk automatische .
Maar geld krijgen bij de bank is vandaag de dag niet makkelijk ,geloof dat er ook alvoort een stuk eigen geld in moet !
Tja en met € 800 huur elke maand ,woon je maar heb je geen spaarpot !
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door celine »

Vanaf je 18 een uitkering ipv 21 ,ik geloof dat je de Wajong ook niet meer zo snel krijgt er zijn nieuwe regels .
De ouders moeten je onderhouden .De meeste jongeren met 18 leren tegenwoordig nog ,of anders gaan ze werken .
Als jongeren van school komen met 18 jaar en ze zijn gezond dan moeten ze maar gaan werken !!!
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door harry »

celine in mijn onze tijd was er een uitkering vanaf 18 jaar. ik weet niet wat het beste is? moeilijk allemaal.
ik weet wel dat toen een uitkering aanvragen heel makkelijk was en nu lukt dat bijna niet meer. ik denk dat de meeste al wel
werken die gezond zijn? het probleem is meer de mensen zoals ik die toen in de bijstand gedumpt zijn omdat de wao er geen
raad mee wist.

verplicht paticiperen werkt niet?
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door celine »

Nee dat werkt volgens mij niet ,vooral mensen met psychische problemen .
Deze worden al weer ziek als ze naar de UWV arts moeten ,omdat er heel snel gezegd wordt dat ze wel weer voor een aantal procenten aan de slag kunnen ,terwijl het echt niet kan
Ook mensen met fysieke klachten krijgen hier mee te maken .
Vroeger als het niet meer ging ( zoals met mijn vader) was het geen punt ,je werd afgekeurd en kwam in de WAO .
Maar dat is schaars tegenwoordig ,wat niet realistische is .






EMDR is bewezen een goed helpende therapie ?
Pietje
Berichten: 2421
Lid geworden op: do dec 07, 2017 16:58

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door Pietje »

Of het bewezen ia weet ik niet ik geloof dat jet over percentages ging waarbij het wel werkt en ik behoor bij het percentage voor wie het niet echt werkt. (Heb het bij 3 verschillende psychologen geprobeerd)

Openlijk praten over depressies en suicidale gedachten is helpend?
Scratching at the surface but the bottoms where I'm at ▪▪▪ Hello darkness my old friend ▪▪▪ you can't see my tears in the rain
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Waar of niet waar spel?

Bericht door celine »

Ik denk zeker dat praten helpend is !











Spelletjes doen ,net als vroeger zou helemaal terug moeten komen ?
Plaats reactie