Ergernissen

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: Ergernissen

Bericht door hana »

celine schreef:Dat iemand 60 rijd in de auto voor me waar 80 mag
Ja dat is zo irritant !!
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
zip

Re: Ergernissen

Bericht door zip »

het slachtoffer uithangen en andere macht spelletjes
Deniz

Re: Ergernissen

Bericht door Deniz »

Het is hier een zm forum, waarom moeten er zelfs hier mensen zijn, die gewoon.. :roll:
zip

Re: Ergernissen

Bericht door zip »

ik heb mijn verleden waar ik het liever niet over heb, zm gedachten is iets wat me kalmeert , je kent me niet, ik ben een beetje achterstevoren.
Deniz

Re: Ergernissen

Bericht door Deniz »

ok, ik begrijp het, dat het zo kan werken idd. vwb zelfmoordgedachten. Het voordeel is, als je eruit komt, dat je dan denk ik 'alle' facetten van hoe het leven kan zijn, wel behoorlijk hebt gehad, even koud gezegd.. maar erdaarna voor altijd wellicht kunt staan, omdat je juist alle facetten wel hebt gehad van hoe het leven kan zijn en niets je nog meer zo onderuit kan halen of zo laten voelen.
Mijn woorden zijn woorden, die overkomen als zijnde dat ik slachtoffer ben of macht uit wil oefenen. Maar even goed, mijn woorden zijn mijn woorden en worden door iedereen misschien niet geïnterpreteerd als wat ik er mee meen over te willen of moeten brengen.
Ik stel me niet op als slachtoffer, ik vertel hoe ik mijn leven ervaar en wat me is overkomen. Ik wil wel macht idd. uitoefenen, omdat ik dat als kind gewend was, maar toen deed ik dat niet zo, omdat ik macht over mijn eigen leven toen nog had. Dat kwam omdat ik goed kon leren en kon voldoen aan de 'verwachtingen' en mensen HOGE verwachtingen van mij hadden ik me daar naar ging gedragen en dat toen nog werd geaccepteerd, omdat mensen graag mensen om zich heen hebben die het wel lijken te weten of dat potentieel in zich hebben.

Toen ik viel, lieten ze me echter keihard vallen, daarover ben ik nog steeds ontzettend boos. (laaiend) Dat is de verkapte macht wellicht, die je 'voelt' of leest, maar als je mijn woorden goed interpreteert zou je mij erin lezen, over de illuminati, als men dat begrijpt, begrijpt 'men' misschien mij, dat is het hele 'eieren eten' wat ik bedoel met de illuminati. Het grote wat speelt en wat ik altijd heb gevoeld in al die jaren dat het mis bleef gaan met mij en hoe de wereld daar op reageert en ik nu heb kunnen ontrafelen en waar ik over wil praten. Maar,
ik krijg over dat onderwerp hier geen gehoor en ook nergens anders meer. Laatst heb ik in crisis het zowel bij 113 als ixta noa verpest, ik leef nog net.. je kent me niet,
misschien nu wel, mijn leven is als 1 dag sinds mei 1985, ik heb 10 jaar gevochten om mezelf terug te krijgen, toen was ik het overzicht kwijt, over wie ik meende te moeten onthouden om weer verder te kunnen. Toen ik het niet meer kon onthouden kwamen de zm gedachten als vanzelf, totaal geestelijk verkracht voel ik mij, je kent me niet, noem me alles, maar geen slachtoffer of dat ik in een comfortzone zou zitten.
Alles behalve dat, je kent me niet.
zip

Re: Ergernissen

Bericht door zip »

mijn vorige bericht is naar niemand anders gericht dan diegene die mij in mijn verleden heeft gebroken en die zijn zeker niet op dit forum. het is een verhaal van misbruik en eenzaamheid. nu voor mij begint isolatie het zwaarst te wegen, het gevoel dat je helemaal alleen op de wereld bent, onzichtbaar voor de rest. het forum help een beetje..

kijk, ik gedraag me zelf als een slachtoffer, maar ik probeer het los te maken, makkelijker gezegd dan gedaan.. was tijdje terug naar een 'spreker' aan het luisteren: ik concludeerde uit zijn woorden vooral dat we het product zijn van HET verleden, niemand heeft zichzelf gemaakt.. dus (kort) je mag je pijn niet zien als iets dat enkel jou is overkomen, maar het is de pijn van de hele mensheid, ja iedereen is gekwetst zelfs het koninklijk echtpaar.. er zijn uiteraard wel gradaties in het leiden..

ik ken je idd niet maar dat kan nog komen ? wist je trouwens dat het menselijk brein maximaal het vermogen heeft om 150 mensen te kennen en maximaal 5 vrienden te hebben heeft.. ? goed dat terzijde. mijn beste vriend heeft een illuminati psychose verhaal maar ik kan daar niet niet in mee gaan dat er mensen zijn die de wereld willen regeren dat geloof ik maar al te best dat is weer diezelfde drang naar macht maar of ze dat kunnen is een andere vraag bij de meerderheid ja makkelijk zelfs denk ik maar iedereen no way. wie maakt de cultuur ? niet illuminati, denk ik dat zijn wij allemaal met al onze verledens.. ik ben trouwens al een paar jaar aan het zoeken naar een manier om cultuur te vernietigen maar tot hiertoe heb ik alleen nog maar paradoxen gevonden.
Deniz

Re: Ergernissen

Bericht door Deniz »

Ja krisnamurti is wel mooi, maar ook een zeikerd, ik hou meer van osho.

ik heb half geluisterd, toen dwaalde ik af helaas.
Nee je leert me niet kennen helaas, ik heb niet geleefd, sinds mijn 14de, ik ben alleen nog maar laaiendness, dat wil je niet kennen,
ik scheld iedereen verrot in gedachten en als ik het eens in werkelijkheid doe,
word ik aangesproken op mijn verantwoordelijkheid daarin en wordt er sowieso niets meer bereikt
want mensen zijn zo gevoelig voor de toon, ook ik.

ik heb alles al gehad,
men ziet niet in

als je al dood bent maakt het niet uit,
al schiet je de hele tent neer,
het maakt niet meer uit
ik ben toch al dood,
maar ik houd me in
maar ik wil niet dat je me kent,
het is te vreselijk
dan zou ik echt dood willen
daarom is er geen hulp
en jaag ik iedereen tegen me in het harnas
zelfs bij 113 trappen ze erin
en denken van alles, behalve wie ik echt ben
op een aardige vrijwilliger na,
die iig begreep hoe werkelijk veel verdriet me alles heeft gedaan en nog steeds doet
niemand kent me meer van vroeger
wie ik was
ik ben vergiftigd
en niemand had een anti-gif
nou dat zal iedereen dan weten ook
ik ga heen zonder dat iemand me nog kent
ik ben alleen nog dit maar namelijk
dus er valt niets meer te kennen
niets spannends of vernieuwends
zoals ik zei
het is 1 dag sinds mei 1985
het zal 1 dag blijven tot mijn dood
weet ik nu
niemand komt me redden
ik zelf ook niet
de magie is vervlogen lang geleden al
en is en komt niet meer
het is hen gelukt
de ultieme moord
Deniz

Re: Ergernissen

Bericht door Deniz »

het is niet een illuminati psychose oid. Wederom, als het jou niet bekend is, hoe het voelt, kun je niet voor een ander beslissen dat het een psychose is. Als je voor het eerst beseft wat er werkelijk aan de hand is, nondeju, dan gaat er echt een angst door je heen. Bij mij iig wel, ik zag mijn hele leven aan mij voorbij gaan, hoe alles in z'n werk is gegaan, het was zo verschrikkelijk en ik voelde zo erg wat ik altijd al had gevoeld, maar nog niet een 'naam' kon geven of de vinger op kon leggen, maar toen wel, en voelde me zo een dombo! hoe ik erin kon trappen en dat NIEMAND me gewaarschuwd heeft

het is echt heel eng als je beseft of het werkelijk tot je doordringt wat er aan de hand is, ik heb 1,5 jaar door in extreme angst geleefd,
alle problemen die ik al 30 jaar ervoer kon ik toen plaatsen en vervielen eigenlijk in het niets, eenmaal dit wetende of beseffende.
ik voel en zie het overal om me heen, het is niet zo onschuldig,
hun invloed is wel mega groot, ik snap nu dat mensen achtervolgings'waan' krijgen, omdat het soms ook ECHT zo is! of werkt, om individuen die zich tegen deze macht keren, of beroemde mensen of mensen met invloed die de wereld willen waarschuwen voor wat ze in de planning hebben, UIT te schakelen.

De indoctrinatie is zo groot dat velen het niet zien, niet kunnen of willen of ik weet niet hoe het werkt, maar omdat ik al 30 jaar me buiten het leven voel en er steeds mee bezig was al, eigenlijk, viel alles op z'n plek, toen ik meer tijd had voor info op internet erover.
Ik voel het overal om me heen, het is verschrikkelijk, ik weet niet meer wat echt of niet echt is, zelfs de natuur niet, de natuur wordt op dit moment bewerkt.
De lucht, het weer, alles, nergens is meer een plek die echt is op aarde en je kunt dan nergens heen meer, er is maar 1 aarde!
die zoo ontzettend groot leek, maar voor hen is het 'slechts' een grote bal, die te kneden en te bewerken is naar hun wens, het is zeer beangstigend, als ik te hard spring op dit 'balletje' spring/val ik nog van de aarde, zo het heelal in, het is niet meer zo groot als ik dacht, zij beheren de aarde als een balletje..en maken gehakt van ons, omdat zij daar 'zin' in hebben.
Ik weet geen voorbeelden, want het is net als met eetstoornissen, men begrijpt het of men begrijpt het niet. Ik leg het niet meer uit aan mensen die het niet begrijpen, die kunnen zulke vernederende dingen erover zeggen of het zo bagatelliseren, terwijl het mijn hele leven kapot heeft gemaakt, gemaakt heeft tot 1 dag waar ik nooit meer uitkom, want het leven gaat verder dan 1 dag, we zijn inmiddels al meer dan 12.000 dagen verder, waarvan ik misschien 2000 iets van heb geleefd.. zoals ik het waarschijnlijk normaliter had gedaan, maar hoe praat je een gat in je 'cv' goed van 10.000 dagen. Ik weet het niet meer en ik begrijp dat een ander zich totaal niet kan verplaatsen in hoe het voelt om 10.000 dagen van de 12.000 dagen je leven NIET te leven. Daarvoor heb ik 5000 dagen geleefd als kind, dat was echt,
mijn leven was 5000 dagen lang in grote liefde voor mezelf en het leven,
dat was mijn leven en ik weet geloof ik alleen nog hoe dat was en wie ik was, er was heel veel liefde dat weet ik nog, voor mezelf en voor iedereen, ik voelde me magisch, fysiek en mentaal, wauw toen de aarde nog echt de aarde was en de mensen nog echte mensen omdat ik me nog echt voelde en erin geloofde dat alles en zij ook echt waren, dat was een soort van cultuur, niets mis met cultuur vind ik, je mag het maken zoals je wilt of zoals het ontstaat uit goede en beste bedoelingen, het is alleen zo dat het steeds drukker wordt op aarde en culturen botsten, iedereen voelt zich vertrouwd vooral bij zijn eigen cultuur en dat mag ook, je mag in je eigen tempo beslissen of de of een andere cultuur je aanstaat, maar er hoeft niets, als aardappels met jus voor jou thuis voelen, mag dat je hele leven lang, jouw cultuur, je hoeft niet persé een andere cultuur te leren kennen, iedereen mag z'n eigen stekkie, als er geen overbevolking zou zijn, zou die ruimte daartoe er ook zijn voor iedereen. zij de machthebbers, creeeren bewust ook nog eens tegenstrijd tussen culturen, zodat we lekker aan het sarren blijven onderling, zodat zij er met de buit steeds vandoor kunnen gaan, er is niets mis met cultuur als je jouw gebruiken, manier van leven, denken, mag maken zoals je het graag wenst, en meestal als iets mag, heb je vooral zin in goed en niet zozeer kwaad, dus is het ok,

maar toen ging het kapot door toedoen van buitenaf en bleef het kapot, ik, mijn ik werd bewerkt, mijn ziel ontnomen, je reinste verkrachting,
verstoken in een generatie die niet mijn thuis is en waar ik niet wil zijn, maar voor eeuwig toe ben gedoemd
kapot is kapot
zip

Re: Ergernissen

Bericht door zip »

het is niet makkelijk om met je dialoog te gaan aangezien je er allemaal zo zeker over lijkt.. ken je René Descartes die van: 'ik denk dus ik ben' je kan alles in twijfel trekken behalve dat je bestaat. het is belangrijk denk ik omdat onze perceptie gevoelig is voor de wil. hebt al wel eens gehoord van wishful thinking ? of waar een wil is, is een weg. het is een ernstig probleem voor iemand die zoekt, hoe kan je weten dat wat je weet echt is en dat het niet het product van je wil is ? ik denk vooral door je onzeker op te stellen over wat dat echt is. 'het begin van wijsheid is verwondering'

dat terzijde

angst is een slechte adviseur ik zou me als ik jou was vooral richten op die angst, heb je hobby's, vrienden, werk. ik heb mezelf ook jaren afgezonderd ik had eerst geen zin om terug te gaan werken. maar na een paar weken in voelde ik me al een pak beter door gewoon wat onder de mensen komen. we zijn nu eenmaal een sociaal wezen.. langst de andere kan ben ik ook al eens voor 2 weken alleen in de alpen gaan wandelen, en met alleen bedoel ik 100% alleen, dagen zonder maar 1 mens te zien jij met je tentje. de eerste paar dagen begint je hooft te malen en ging ik door allerlei emoties, daarna werd mijn hooft stil en voelde ik me 1 met mezelf, het was absoluut fantastisch !
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Ergernissen

Bericht door kleintje1980 »

ik irriteer me aan een nutteloze discussie waarvan de waarde en normen zover uit elkaar liggen en ze ook nooit bij elkaar zullen komen omdat het ene niveau veel hoger ligt als het andere niveau dus een discussie alleen maar fustraties opleverd...

laat iedereen gewoon in zijn waarde als hij of zijn ergens in geloofd of iets vind heb daar gewoon respect voor en ga elkaar niet steeds af zitten kraken dat het niet klopt iedereen heeft zijn eigen waarheid en laat ze dan vooral in de waarden en als je er niks mee kunt ga dan ook de discussie niet aan...
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
zip

Re: Ergernissen

Bericht door zip »

een echt nutteloze discussie is er één waarvan de waarde en normen bij elkaar liggen. als er geen frustratie zouden zijn dan zou er nooit iets veranderen en staat alles stil, geen enkele ontwikkeling, hmm, mensen zouden zeer waarschijnlijk nooit bestaan als er geen frustraties bestaan. ik volg de gedachte 'laat iedereen gewoon in zijn waarde' niet, 'Baadt het niet, dan schaadt het niet' is eerder mijn leuze.
Deniz

Re: Ergernissen

Bericht door Deniz »

Dank voor de filosoof,
het nodigt uit om zelf te onderzoeken, zoals hij ook deed,
maar dat is dus kapot,
de probleemgedachten voeren de boventoon over alles heen
wat mogelijk is in het leven en concentratie voor nodig is,
ik kom hooguit nog tot dingen doen, met een korte denkweg,
of steeds maar denken en denken wat ik doe en dat 'meteen' neerschrijven of
dingen maken of repareren en dat zien
of domweg fietsen, trapper voor trapper
ik wil continu om hulp schreeuwen,
ik voel me onmogelijk rot,
maar dit is de weg, toch maar weer zelf doen en zelf denken
want de hel als je om hulp vraagt is ook niet meer te verdragen,
mooi dat hij toen al wist of het had over de pijnappelklier
daar moet het naar toe,
naar die pijnappelklier
niets mooier dan alleen en in rust en inzichten
die verschijnen over hoe het moet of zal of kan
of simpelweg kunnen zijn en daar in evenwicht mee zijn
mocht dat wonder voor mij nog bestaan

ik heb dat ook gedaan idd. Alleen reizen kun je heel goed eenzaamheid overwinnen en geeft het een kick,
dan ben je een wilde en ben je één met de natuur, is de natuur je huis en kun je er staan, sta je er, hoewel de natuur me soms ook bijna benauwt omdat de civilisatie steeds meer oprukt, tot in de meest beschermde natuurgebieden aan toe. maar dat fietsen
dat geeft mij soms nog idd. glimp van vroeger,ook over mijn wensen ten aanzien van sport of sportief iets ondernemen
veel fiets'vakanties' gedaan in poging mezelf terug te vinden en te behouden, eigenlijk nooit echt voor de fun, voor ontspanning, wel voor de inspanning en dat gaf toch ook wel kick, ik wil het niet onderuit praten, maar het was altijd.. beladen.. ps. zeer beladen iedere fietsvakantie weer, door diepe dalen en ook wel hoge pieken. Maar ik dacht ik pep me op, zodat ik er weer tegenaan kan, NA de fietsvakantie en kan hopelijk eindelijk eens gaan leven

eenmaal thuis en weer werken, ging de hel met mensen zijn en niet kunnen en dat uiten in eetproblemen bijna meteen weer door
en werd de magie in één week overschaduwd door een 2x zo grote hel dan voor de fietsvakantie.
ik heb altijd gewerkt, het was een hel,
sinds een paar jaar kan ik dat niet meer,
probeer vrijwilligerswerk te doen,
maar de hel blijft,
samen met mensen helpt me uiteindelijk niet verder,
ik voel me een gevaar voor hen,
want wil hen laten voelen
wat in mij is gekomen en dat is nogal gemenig en niet liefdevol
samen zijn voelt als confrontatie daarvan
moet altijd maar toneelspelen
is niet meer te doen
thuisgekomen zit ik uren uren uren verstijfd achter pc
tot ik te moe ben
ik houd me vast aan pc om niet te hoeven voelen denk ik weer een verslaving
het wordt mijn dood
mijn lichaam doet pijn van de stress
dat was mijn leven
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Ergernissen

Bericht door celine »

Ik heb er een hekel.aan als mensem zich niet aan de regels.houden .
Tijd.is tijd ,afspraak is afspraak
Als men niet eerlijk is ,de kantjes eraf loopt en zich.anders voordoet dan men is
Gebruikersavatar
Gatita
Moderator
Berichten: 3457
Lid geworden op: do jul 21, 2016 21:43

Re: Ergernissen

Bericht door Gatita »

Vooroordelen.
Mensen die zich vooraf instellen op iets en ontkennen dat ze bevooroordeeld zijn.

En slechte vervolgingen van films xD

<"Voel niets, zeg niets, vraag niets, verwacht niets, krijg niets">
Gebruikersavatar
kleintje1980
Moderator
Berichten: 7252
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 17:35

Re: Ergernissen

Bericht door kleintje1980 »

Aan stemmingswisselingen die ongevraagd binnen komen zetten en je hele planning in de war gooien....
it's only a crack in a castle off glass, angel with a shotgun, befor you start a war you beter know what you are fithing for
Plaats reactie