Ergernissen

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Ergernissen

Bericht door harry »

het lukt mij niet om een avatar te plaatsen :evil: ik kan het bestand niet onder
de 6 kb krijgen :(
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Ergernissen

Bericht door Hope »

harry schreef: ma mei 06, 2019 19:15 het lukt mij niet om een avatar te plaatsen :evil: ik kan het bestand niet onder
de 6 kb krijgen :(
http://nl.tinypic.com hier kun je volgens mij je plaatje verkleinen naar avatar-formaat :wink:
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Elvo
Berichten: 57
Lid geworden op: za apr 27, 2019 17:59

Re: Ergernissen

Bericht door Elvo »

Waar ik me aan kan irriteren. Is iets geks. Maar dat Is aan het geluid van typen op een toetsenbord. Poets op een kantoor en daar hoor ik ze vaak typen en kan daar niet tegen. Wordt er altijd nerveus van
Kan ik mijn hoofd af en toe even uitzetten. Even geen pijn. Even geen gepieker. Even rust. Even stilte
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Al die nieuwsartikelen met: "mazelen besmetting dit", "pokkenbesmetting op kinderdagverblijf dat", .."quarantaineplaatsing op schip vanwege bultenziekte dit"..

Ja, LAAT JE DAN OOK VACCINEREN!!
.. stelletje idioten.

Zo zie je wat er van komt met je gezondheidsfreakerige kutgedoe. De gezondheid van heel veel kindjes loopt nu gevaar. Hoe voel je je nu?
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Ik ergerde mij dood aan dat commentaar van jan smit tijdens het eurovisie songfestival. Zat alles af te zeiken behalve bij nederland. Blijf lekker objectief of houd je bek.
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Ik erger me dood aan 1 van mijn tantes op Facebook.
Ze zit bij alles, werkelijk ALLES, bij mij op de likeknop te douwen. Ook dingen waar ze niks mee te maken heeft, foto's van mij met mensen die ze nieteens kent. Dingen van school of van mijn huis of vereniging. Werkelijk. Alles.
Ik erger me zo kapot aan telkens die notificatie in mijn overzicht te krijgen: *naam tante* vind dit leuk.
Ow, en vaak plaatst ze er dan ook een commentaar er onder met eigenlijk telkens ongeveer dezelfde domme inhoud: "leuke foto, soulsearcher", "dat wordt smullen, soulsearcher", dit soulsearcher, dat soulsearcher... (1, op Social media is het niet nodig om iemand bij diegenes naam aan te spreken. Het bericht kan toch alleen maar voor mij bedoeld zijn. 2, waarom die comma in het midden? Jezus! Leer eens fatsoenlijk interpunctie te gebruiken!)

Ik schaam me er zelfs een beetje voor. De inhoud van die comment doet lijken alsof ik straal-achterlijk ben, voor andere lezers van mijn statussen kan het ook afleidend zijn of dom overkomen (en wieweet gaan Facebookers die me niet goed kennen daardoor ook denken dat ik laagbegaafd ofzo ben) en zo vind ik het helemaal niet leuk om iets op Facebook te zetten. Ik doe het dan ook maar heel af en toe, maar net wilde ik toch weer een foto van mezelf er opzetten en dacht ik: hmmm.

Tja, wat moet ik daarmee?
Haar van Facebook aftrappen vind ik zielig en veroorzaakt misschien alleen maar een familieruzie. (Ik heb haar weleens een tijdje verwijderd in de hoop dat ze het als hint zou zien, maar ja. Nu zit ze weer in mijn contacten en gaat ze weer vrolijk door waar ze mee bezig was zonder zich iets af te vragen. )
Haar blokkeren is hetzelfde als van Facebook afgooien.
Hoe dan ook, ook als ik het eerlijk tegen haar zeg dat ik het irritant vind, dan ben ik vast de bad guy in dit verhaal.
Dus, hoe zeg je zoiets überhaupt aardig? Zonder dat ze het aanvallend opvat? Zal ik het in een privébericht op Facebook doen of in het echt? En dan zelf zeggen of het een familielid laten zeggen?
Wat zouden jullie doen?
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Ter aanvulling op bovenstaande:
Een reactie zoals "Dat valt alleen jou op hoor, anderen verdiepen zich daar niet in. Het is gewoon goed bedoeld."
Dat is GEEN antwoord op mijn vraag. Het was niet mijn vraag of ze het goed bedoeld over niet. En of anderen het al of niet opvalt kun je helemaal niet zeggen.
Nee, het probleem is IK ERGER ME ER AAN en vraag me af wat ik kan doen..
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Zucht. Ik ben op een festival en erger me kapot aan al die verliefde stelletjes om me heen. Ja, wrijf mijn singleladyschap er nog maar wat erger in.

Verdorie. Nu mis ik N alleen maar hierdoor.. :help:
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: Ergernissen

Bericht door hana »

Ze hebben mijn medicatie 3x zo duur gemaakt, heb ik vandaag op het nieuws gehoord.

Het bedrijf heeft zelf een monopolie positie verkregen door andere bedrijven op te kopen en maakt nu dus de producten duurder.
Vind het echt schandalig, dat dat over de rug gaat van mensen die vaak al niet veel hebben en afhankelijk zijn van het medicijn, puur uit winstbejag.
Gelukkig stellen de organisaties hier wel vragen en eisen uitleg aan het Britse bedrijf. Straks behoren ze toch niet meer tot de EU, dus wellicht dat dat het makkelijker maakt om een goeie alternatieve versie van het medicijn na te maken/ in te kopen.
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Ergernissen

Bericht door harry »

paarden op het fietspad :evil:
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7608
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

Re: Ergernissen

Bericht door Hope »

harry schreef: do jul 11, 2019 20:48 paarden op het fietspad :evil:
Haha ik was vroeger zo'n paardenmeisje en met mijn paard ook echt wel op het fietspad. Hoe moet je anders van A naar B komen? Snelweg? :paard3: :nanana:
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Ergernissen

Bericht door harry »

[/quote]

Haha ik was vroeger zo'n paardenmeisje en met mijn paard ook echt wel op het fietspad. Hoe moet je anders van A naar B komen? Snelweg? :paard3: :nanana:
[/quote]

haha nou hope de snelweg hoeft niet :lol: , maar met je paard in de berm lopen kan ook ?
dan kan ik veilig over het fietspad :scooter: en schrikt het paard ook niet :paard3:

:nanana:
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Hahahahaha, wat een bijzondere conversatie lees ik hierboven
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bij mij is een ergernis: mannen die geen mening hebben/geen sociaal leven hebben. Ik heb daar ook wel een voorbeeldje van:

Als ik met een huisgenoot een drankje doe, en ik bestel een capuchino dan zegt hij "voor mij hetzelfde", en als ik zwarte koffie bestel is het ook "voor mij hetzelfde". Ja, dat vind ik een beetje inspiratieloos eigenlijk en een gigantische afknapper.
En hij heeft ook 0 vrienden en sociaal leven, ik ben de enige die schijnbaar dingen met hem onderneemt...En toen we ergens waren waarbij hij maar een beetje achter me aanslenterde, zei hij met een klagend dun stemmetje: "..ik heb toch niks beters te doen"

Zo, toen barste ik bijna uit elkaar van woede, dat was voor mij echt een irritatiedruppel. Zo iets zeg je toch niet?! Succes als je ooit een date hebt en je zegt dat.
Nou ja: Dan zorg je dat je wat hebt om te doen. Ik ben je maatjesproject niet! :evil:
Het is graag of niet.

Kijk, het zou voor mij interesanter worden als ik ook weleens een nee terugkrijg: Nee zielzoeker, ik kan dan niet, want ik ga dan al bejaardenzwemmen met sjaak en harry, of nee ik kan niet, want ik ga al tennissen met dennis. Of iets anders doen met andere vrienden die bestaan.
Of weleens een nee krijg omdat hij ook een kritische smaak heeft en niet alles leuk vind: Nee zielzoeker, ik vind dat voorstel echt een kutidee, ik ga liever met je skydiven op maandagochtend.
Oh, en als ik een cola bestel, bestel dan alsjeblieft een glaasje citroenthee.
Ik merk hierdoor dat ik me alleen maar gigantisch aan zijn aanwezigheid ga ergereren en dat ik hem eigenlijk ook minder respecteer en serieus neem: Ow, sleutels vergeten. Nou ja: H is toch thuis. Ow, dit moet gefikst worden. H fikst het wel, want die is thuis.
En eerst was het al: Ow, ik wil ergens heen, maar mijn andere contactjes kunnen niet, dus ik vraag H maar, die zegt toch altijd ja.

En natuurlijk kan je weleens je eenzaam voelen omdat je vrienden op vakantie zijn of omdat je sociale kring begint te verwateren, maar tijdens mijn stage was hij ook al alleen maar thuis, en nu nog.
(Hierdoor heb ik nu inmiddels een soort overkill aan die huisgenoot: altijd als ik thuis ben is hij er ook, en dan komt ie ook altijd naar me toe en bij me zitten terwijl ik daar soms nieteens zin in heb. Hij vind ook ieder idee van mij leuk toen ik hem weleens meevroeg ergens heen, maar neemt zelf nooit initiatief. En verder doet hij dus geen ene kut). Als ik hem was had ik al 10x vrijwilligerswerk gevonden, me bij een hobby/cursus of sociaal project aangesloten, mezelf op een datingsite gegooit, whatever om een leuk en interesant leven te hebben, en had ik al lang wat aan mijn eenzaamheid gedaan :roll:

Ik snap zoiets gewoon niet. Hoe kan je hele dagen, hele weken, hele maanden, alleen maar thuis achter je laptoppie youtubefilmpjes kijken met je gordijnen dicht en ben ik het enige sociale leven wat je als jongen van 23 hebt, en veranderd er hierin zichtbaar niks in een halfjaar tijd? Je hebt de huisbegeleiding toch om dit op te lossen? Daar heb je maanden de tijd voor gehad...
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Zo, ik heb dus een gekneusde pols die ik af en toe in een mitella houdt en 10-vingerig typen doet daarom een beetje pijn.
Vorige week had ik een nieuwjaarsborrel met de familie van mijn moeders kant, en daar komen ook wat niet zo snuggere pareltjes voor.
Ik ga hier even wat niet snuggere vragen van mijn tante noteren.

"heb jij nog een gerecht gemaakt?"
Spoiler: nee. Dat gaat niet met met een gekneusde pols he

"heb jij nog de nieuwjaarsduik gedaan?"
Ook niet. En ik heb net een heel verhaal tegen een andere oom gehouden dat ik in Groningen was. Had je maar moeten luisteren.

*laat foto's van het kerstkongres van mijn vereniging in Groningen zien en de essentie daarvan, waarbij ik de cadeautjes uitleg die ik daar aan mensen geef die 25 zijn geworden *
Haakt zij in: "heb je dat blok klei voor stage gemaakt?"
DAT HEB IK OOK NET HELEMAAL STAP VOOR STAP AAN MIJN OOM ZITTEN UITLEGGEN. Daar zat je notabene op gehoorafstand naast.

Ja, daar raak ik een beetje geïrriteerd van hoor.
(en ik kreeg nog vet veel domme opmerkingen over mijn lactose-intolerantie. Mijn oom dacht dat er in Yoghurt geen melk zat)



Trouwens, waar ik me ook een beetje aan erger:
met iedere vorm van gezelschap, dus eenieder der huisgenoten en begeleiding waartegen ik over mijn pols praat, begint de huisgenoot over wie ik het in het bericht hierboven heb over een enkelblessure te praten die hij een keer had: "Ja, dat weet ik maar al te goed, want toen met mijn enkel...".
Blablabla enkelblessure dit, hardlopen dat, pijn zus zo. Daardoor heb ik nu al 400 keer hetzelfde verhaal gehoord.
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Gebruikersavatar
Tirade
Berichten: 7203
Lid geworden op: za apr 11, 2020 10:40

Re: Ergernissen

Bericht door Tirade »

Vandaag zouden er 3 pakketten in één keer binnen komen via DHL. Nou blijkt het kattenvoer wegens transportschade retour gestuurd te zijn, zijn de duimbracen volgens de Track and Trace wel aangemeld, maar niet binnen gekomen en het laatste pakket is al 2 weken onderweg en heeft geen enkele haast.

Zo wordt het dus weer dagen thuis moeten zijn voor pakketten en hebben de katten straks honger, als het voor het weekend niet meer binnen komt 😱😅
You know, you're not alone, don't be alarmed
I'll find you no matter where you are
Plaats reactie