Ergernissen

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Vandaag is het me opgevallen hoe erg ik al aan alleen de stem van mijn huisgenoot een hekel heb. Zijn hele stem klinkt gewoon klagerig en zeurderig.
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
suzie
Berichten: 84
Lid geworden op: wo feb 21, 2018 19:18

Re: Ergernissen

Bericht door suzie »

medebewoners
ggz mensen
begleiding
mezelf
mensen
dieren
wind
.. alles gwoon?
*rot humeur*
Gebruikersavatar
Gatita
Moderator
Berichten: 3457
Lid geworden op: do jul 21, 2016 21:43

Re: Ergernissen

Bericht door Gatita »

Tv altijd maar aan
Vooral dat stom.e RTL boulevat d editie nl nieuws en shit

<"Voel niets, zeg niets, vraag niets, verwacht niets, krijg niets">
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Ergernissen

Bericht door harry »

apotheek :evil: :help:
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Ergernissen

Bericht door celine »

Dat het hotel dat we geboekt hebben geen airco heeft :(
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Mensen die van een mug een olifant maken
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

soulsearcherx schreef: zo jul 29, 2018 18:25 Mensen die van een mug een olifant maken
En hier heb ik nog wel een mooi voorbeeld van.
Kreeg net een appje van 1 van mijn huisgenoten met een hele tirade:
" zou die gene misschien zijn zooi bij het fornuis op kunnen ruimen. Ik ben het beetje zat dat het hele tijd zo gelaten wordt, ik kook niet vaak thuis maar als ik wil koken heb ik zeker geen behoefte om nog de zooi van iemand anders op te ruimen. Hoe moeilijk is het nou na het koken je eigen zooi gewoon opruimen, volgens mij is dat niet echt heel moeilijk of wel ?
*Naam Soulsearcher* je pan stinkt als een malle dat gaat gewoon stinken met deze hitte is misschien handig als je het meteen schoon maakt
Blender gebruikt ook graag opruimen niet overal poeder laten slingeren
Maakt mij echt geen kloot uit of iemand te laat is of bus moet halen heb je gekookt ruim je het op. Had je maar beter in moeten plannen"
:shock:

Zeg gewoon: "Soulsearcher je bent het aanrecht vergeten", hoeft geen bericht van 12 kantjes te worden.
Mam man man... Ik kan er nu ook weinig aan doen want ik ben toch niet thuis. Ben hier echt compleet chacherijnig door geworden. En volgens mij valt de ravage best mee in de keuken en alsof hij nooit troep achterlaat..
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: Ergernissen

Bericht door hana »

Ik kwam gisteravond thuis met de auto, met de verlengde auto, kortom hij is groot en niet makkelijk te parkeren.
En dan staat er één of andere klote auto super breed en asociaal geparkeerd!! GVD!!
Dus eerst na heel veel opnieuw indraaien, kreeg ik de auto half op de stoep. Ik stapte uit en keek of het echt niet mogelijk was om hem toch op de parkeerplaats te krijgen. Durfde het er wel op te gokken, en kreeg hem ernaast. Op zo'n manier, dat die vent/vrouw (geen idee wie het was, het was bezoek voor de overbuurman waarschijnlijk), niet meer zijn auto in zou komen :twisted:
Zat nog te bedenken of ik niet aan moest bellen en diegene het huis uit moest slepen om hem zijn auto weg te laten halen, was enorm kwaad :censored: :boos: Ik had ook een papiertje met een middelvinger achter kunnen laten. Of zijn banden lek kunnen prikken...

Maar ik durf dat allemaal niet.
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
Gebruikersavatar
harry
Berichten: 3568
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 22:17

Re: Ergernissen

Bericht door harry »

sorry hana maar ik moest wel lachen dat je niet kon pakeren omdat een auto breed gepakeert stond.
ik deed dat zelf ook bij supermarken omdat veel vrouwen de auto zo dicht langs mijn auto zetten en als ze dan
weer instapte gooide ze de deur tegen mijn auto :(

maar ik las dat je in een vw transtorter rijd? knap hoor en vooral als het grijskenteken is dan moet je alles op
de spiegels doen.
celine
Berichten: 2365
Lid geworden op: vr jan 22, 2016 13:12

Re: Ergernissen

Bericht door celine »

Dat iemand tegen je zegt dat ze aan het lijnen is terwijl ze 25 kg minder weegt dan ik :wolk:
Weetje hoe dik ik me dan ga voelen :shock:
hana
Berichten: 4547
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 02:34

Re: Ergernissen

Bericht door hana »

harry schreef: ma okt 15, 2018 19:58 sorry hana maar ik moest wel lachen dat je niet kon pakeren omdat een auto breed gepakeert stond.
ik deed dat zelf ook bij supermarken omdat veel vrouwen de auto zo dicht langs mijn auto zetten en als ze dan
weer instapte gooide ze de deur tegen mijn auto :(

maar ik las dat je in een vw transtorter rijd? knap hoor en vooral als het grijskenteken is dan moet je alles op
de spiegels doen.
Even nagekeken en nagevraagd, ja de auto heeft inderdaad een grijskenteken en ik kan inderdaad niet door mijn midden achteruitkijkspiegel kijken (geen achterruit kan alleen de 'laadbak' inkijken maar de achterdeuren hebben geen ramen) en moet alles op de zijspiegels doen. Bedankt voor het compliment :) Mijn broertje en vader zijn iets handiger met de auto, vooral bij het parkeren.

Die situatie was als volgt: Wij wonen op een doodlopende weg in een soort van hofje, dus iedereen heeft daar min of meer een eigen parkeerplek. Voor ons huis zijn 2 parkeerplekken. Er is een aparte manier voor nodig om die grote auto op die parkeerplek te krijgen, en 1 van die parkeerplekken stond dus een debiel een halve meter breder van de rand dan had gehoeven. Het is al lastiger als op 1 van die twee plekken een andere auto staat (meestal is die leeg), en dan gaat iemand ook nog eens zo stom staan.
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Hahahaha, ik moest ook wel lachen om het verhaal van de auto! :lachen1:
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Ik erger me aan een paar dingen:
-het opnieuw oplaaien van de zwarte pieten discussie
-pepernoten en ander sinterklaas snoepgoed wat al in de winkel ligt: waarom ligt dat een half jaar lang in de winkel, als er geen "zomerartikelen" zijn die in mei al in de winkel liggen? Sowiezo zit de consument in september toch nog helemaal niet te wachten op pepernoten? Waarom doen winkels het dan?
- HALLOWEEN! Ik vind daar echt geen reet aan. Waarom moet alles nou opeens eng zijn? Doe allemaal even normaal! Ik wordt op facebook helemaal ondergesmeten met filmpjes over halloweenmakeup, en er verschijnt opeens allemaal halloweendecoratie in de winkels. Ik heb daar helemaal geen zin in. Laat me gewoon met rust. Ga jezelf maar sminken.
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Even een compilatie van alles wat ik af en toe naar mijn hoofd krijg, en wat ik zo oneerlijk vind:

1: Als ik een andere mening heb dan jou, ligt dat niet meteen aan mijn autisme
Zoveel mensen, zoveel meningen. En als mijn mening anders is dan jou, hoef je dat niet meteen aan mijn etiketje te koppelen.
We verschillen gewoon van mening, en dat kan nou eenmaal gebeuren en dat is hardstikke gezond.
Als ik als groenlinksstemmer tussen de VVD'ers zit, ligt dat ook niet aan mijn autisme, maar dan ben ik gewoon de verkeerde ruimte ingelopen(en dat ligt dan ook niet aan mijn auitsme, want mensen zonder autisme lopen ook weleens verkeerde ruimte's in)
Als ik dus van mening ben dat iets voor mij niet prettig voelt, hoef je me niet te antwoorden met: "dat ik dan te autistisch ben voor je gezelschap". Ik kan namelijk iets niet prettig vinden, en dat ligt dan niet meteen aan mijn "beperking". Jij vind ook niet alles leuk.

2: als ik een foutje maak, ligt dat ook niet meteen aan mijn autisme
Bijvoorbeeld... Mijn eerste vakantie(die vervelende) :
Iemand anders was daar van zijn mountainbike geflikkerd. Nou, die moest dus in een taxi naar een frans ziekenhuis, wat allemaal erg lastig was..
Toen heeft ie daar vervolgens zijn schoenen en zijn zorgpas laten liggen :? naast dat ie de hele vakantie niet meer heeft kunnen meedoen met de activiteiten. Nu kan je denken: ja, wat een debiel, maar dat zei dus niemand want zoiets zeg je niet. Het was een ongelukje!
Terwijl.. Toen IK een beetje tever op de rand stond met abseilen lag dat meteen aan mijn autisme.
Als ik van mijn mountainbike was gekukeld, en mij was verder hetzelfde gebeurd als die jongen, durf ik er mijn hand voor in het vuur te steken dat men dan mijn autisme erbij had gehaald: ja, het is een domme autist en ze kan nieteens mountainbiken.
Ander voorbeeld, wat meer huiselijker: als ondergetekende thuis de afwas niet op tijd heeft gedaan. Ik ben dan niet "te beperkt om zelfstandig te wonen". Jij vergeet ook weleens wat. Daar is geen autisme voor nodig.

3: (laatst nog in mijn dagboek besproken) Vul geen behoefdes voor mij in
Als ik naar een normaal ding wil, ga ik naar een normaal ding. Als ik naar een autistending wil, ga ik naar een autistending.
Ik kan dat prima zelf bedenken, en ik weet hoe google werkt.
Als er ook een autistenblokfluitles een paar straten verderop zou zijn, had ik dat al lang zelf via google gevonden.
Net als dat ik nu een niet-autistisch ding via google heb gevonden en hier nu op je niet-autistencursus ben.

Hoe haal je het in je bolle kop om aan me te vragen of ik "ook op de hoogte ben van x, maar dan voor autisten, ergens verderop?"
Zeg dat gewoon niet. Vertrouw er op dat ik prima zelf keuzes kan maken en dat het niet aan jou is om me naar een autistenactiviteit te sturen. Ik ben immers net als iedereen gewoon volwassen.

4: begin er gewoon niet op random momenten over te vragen, als ik net iets wel goed heb geregeld
Ook zoiets: "heeft school je geholpen met het vinden van je stage, vanwege je handicap?"
Ten eerste: HANDICAP?! Pardon?! Hoe zie je me als je zoiets zegt? Als een kreupele kwijlende spast in een rolstoel die alles laat lopen?
Waarbij het nodig is dat ik links en rechts geholpen moet worden?
Ten tweede: waarom vraag je zoiets. Dat is een vraag waar ik echt totaal niet op zit te wachten. Ik vraag ook niet aan jou: "heu. Heeft school je gelolpen met dat cijfer voor engels, want je hoofd staat scheef". (En als ik dat wel zeg.. Dan ligt dat weer aan mijn autisme natuurlijk!)

Als ik dus blij over een nieuwe ontwikkeling in mijn leven vertel, laat dan mijn autisme voor wat het is en wees gewoon blij voor me. Autisme hoeft namelijk niet te betekenen dat ik alleen maar met een uitkering op de bank zit te netflixen. Ik wil ook gewoon mijn school afmaken.
Ik heb geen idee waar zo'n vraag vandaan komt: Ben je bezorgd? Dat hoeft helemaal niet. Kijk je gewoon gigantisch op mij neer? Waarom praat je dan tegen me.

5: benadruk het niet als iets zwaars.
Hetzelfde als bovenstaand puntje: als ik een goed gesprek met je heb, kan ik mijn autisme gewoon even vergeten.
Ik ben (hopelijk) meer dan iemand die het ontzettend zwaar heeft, en ik probeer ook niet zo iemand te zijn. Ik heb heel veel positieve dingen die je kan benoemen: ik ben grappig, creatief.. vrolijk..
Wat dan absoluut niet helpt, is er op terugkomen en vertellen "dat je een dochter heb, die met veel moeite wel haar diploma heeft gehaald, maar het was allemaal heel moeilijk"
Sorry, maar ik weet zelf ook wel dat het moeilijk is, en ik probbeer daar juist zo min mogelijk bij stil te staan. Door het er weer bij mij in te wrijven "dat het best lastig moet zijn" druk je me alleen maar met de neus op(volgens jou) feiten en ik wil gewoon een leuk gesprek en daar zat ik totaal niet op te wachten.
Nu is er een verschil tussen deze uitspraak als je me goed kent of niet. Als ik je ken dan zal ik niet meteen uit mijn slof schieten.
Maar, als ik bijvoorbeeld met een rijschool bel om een afspraak te maken, en de rijinstructeur reageert met: "ow, je hebt autisme. Hou er dan rekening mee dat het lang gaat duren", dan schiet dat bij mij behoorlijk in het verkeerde keelgat. Je KENT me niet. Bij deze duurt het telefoongesprek dan ook kort. *klik* tuuut, tuuut.

Zo, dat was het even voor nu. Misschien vul ik het lijstje later nog aan.
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
soulsearcherx
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 15:08

Re: Ergernissen

Bericht door soulsearcherx »

Van die random lijstjes met random namen op Facebook, met onzin zoals "deze personen moeten je trakteren op sushi", "deze dames worden zwanger in 2020", "deze personen moeten je meenemen naar Walibi"..

HOU OP! DAT SLAAT HELEMAAL NERGENS OP!!

Ik heb al alle pagina's ontvolgt die met zoiets komen, en ik zag er net nog 1.
Smile like a donut
what we call darkness is light we cannot see
If love could have saved her, she would have lived forever

Lezerswaarschuwing: de inhoud van deze berichten bevat de denkstructuur van Zielzoeker. Pas op voor je hart!
Plaats reactie