Geïnteresseerden gezocht: God, Jezus

Voor algemene onderwerpen, mag over van alles en niks gaan.

Moderator: Modgroep

Deniz

Re: Geïnteresseerden gezocht: God, Jezus

Bericht door Deniz » ma apr 03, 2017 15:20

Gratia,

het is misgegaan, ik ging naar mijn moeder, mijn moeder is een narcist, het is verschrikkelijk vreselijk :(
ik associeer de kerk er ook mee,
waarom geloof je in hemelsnaam, er zitten zulke vreselijk narcisten tussen :evil:

die leggen het goed willen doen er zo dik of, die praten alleen maar over hoe goed ze doen, maar ondertussen doen niet iets WERKELIJKS GOED, vertellen ze geen leuke grap waardoor de sfeer goed wordt, ze doen alleen maar zogenaamd goede handelingen, volgens het protocol en praten over jezus en over al die anderen en verhalen in de bijbel maar het is slechts loze inhoud, ze bieden net als veel hulpverleners niet, totaal niets DAADWERKELIJKS als zichzelf aan,

ik voel me doodgemaakt door mijn eigen moeder, mijn moeder kon niet tegen persoonlijke emoties en nu zit ik ook opgesloten en voel ik dat ik afgestraft wordt door de mensen uiteindelijk omdat ik niemand kan toelaten, ik zal ze vermoorden geestelijk,
ik ben een gevaar voor de maatschappij,
om mezelf te redden moet ik dood Gratia,
ik kan niet meer leven,
ik kan niet meer zo,
het spijt me zeer
ik wil graag dood
ik red het niet
ik kan niet meer
ik wil niet meer zoals het al 33 jaar gaat
ik ben al zolang al dood
ik word niet meer levend
het is voorbij
ik denk aan jou
dag Gratia
het was 33 jaar hel
vergeef me
ik kan niet in jou geloven ook
ik was bij een hypnotherapeut hij kreeg me niet onder hypnose
maar gaandeweg kwam ik erachter dat hij slechts ook probeert
je iets te laten geloven waar je vooral zelf in gelooft
hypnose is daardoor ook al bedrog
je moet er beiden voor open staan
ik kan niet openstaan voor zoiets
het moet echt zijn
ik was echt en het is me ontnomen
ik krijg het via niets of niemand op aarde meer terug
ik word alleen maar bozer en bozer en
jaag iedereen tegen me in het harnas
dat doe ik bewust
om mezelf een vrijbriefje te geven te mogen gaan
als mensen niet door dat harnas heen zien
en de gemiddelde mens doet dat niet
dus ik heb niets meer te zoeken op aarde
en al zeker niet mijn moeder mijn moeder
heeft mij gedood
ik heb het altijd gezegd en blijf het zeggen
mijn lieve broer heeft het meteen begrepen
hij zei
ze hebben mijn zusje gek gemaakt
mijn broer is de enige echte
nog
uit respect laat ik hem met rust
hij werkt knoeperd hard
hij is de enige echte die is blijven staan
maar die het meest geleden heeft
onder het bewind van mijn narcistische moeder
hij is de echte bikkel
voor mij
maar ik niet meer voor hem
hij heeft me zien vallen
kan me niet meer bereiken
ik heb teveel van mijn moeder in mij
dat wat we allebei haten
:(

Deniz

Bericht door Deniz » ma apr 03, 2017 21:26

fuck jezus, ga een beetje in een standbeeld lopen geloven.
het was nooit jezus' bedoeling om in HEM te GELOVEN, of hem te volgen,
maar jezus verkondigde dat wat hij was of is, in wezen iedereen is of kan zijn, net zoals osho en zoveel mensen nog meer op aarde, was hij verlicht,
een verlicht persoon, iedere seconde zichzelf en dat schept heel wat rust, omdat ALLES MAG,
er juist.. niet zoveel nodig is of hoeft, we tevreden zijn, juist omdat alles mag en we veel meer elkaars grenzen respecteren, omdat we al zoveel mogen en ZIJNNNNNNNN ZEEEEENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

Deniz

Bericht door Deniz » ma apr 03, 2017 21:28

en gooi er maar bloed zweet en tranen tegen aan en het geloof is geboren,

jezus is gestorven voor onze zonden, aan het kruis geslagen nog wel, jeeh wat een HEL moet dat zijn geweest voor hem
en allemaal voor onze zonden.. :cute:
nou jezus zeg, daar heb je de hele mensheid mee te pakken wauw,
hoe indoctrineerbaar tot op het bot en verder, tot in de kern, waar er NIETS maar dan ook NIETS meer van JOU overblijft,

totaal NIET DE bedoeling van 'een' jezus, jezus zou juist willen dat er ALLEEN MAAR JIJ TEN VOLLE OVERBLIJFT,
want als je ten volle mag zijn, HOEF Je niet zo nodig te zijn, want ALLES mag er werkelijk zijn en juist als je LOS kunt laten, kun je zijn, dat wat hij wilde, maar we worden gedrild tot VASTHOUDEN, TOT DOOD EN VERDERF.

Gratia

Bericht door Gratia » za sep 02, 2017 13:37

2 september 2017
Even een berichtje van mij om afscheid te nemen van het forum.
Deniz, het spijt me, dat ik niet op je berichten gereageerd heb; ik ben lang niet op het forum geweest.

Er zijn veel ontwikkelingen in mijn leven geweest: samen met de psychiater heb ik mijn antipsychoticum afgebouwd en ik heb sinds ruim zes maanden een heel lieve vriend.

Mijn vriend is ongelovig. Ik had het moeilijk met het geloof: Jezus die voor mijn fouten onschuldig heeft geleden aan een kruis, hoe kan ik daarmee leven? Hoe kunnen de priesters nou zeggen: “Je moet laten zien, dat je blij bent, omdat je gelooft”? En het verhaal van de erfzonde, ik kon er niks meer mee. Ik geloof in de evolutietheorie en het ontstaan van mensen, zoals dat door archeologische vondsten onderbouwd wordt. Volgens mij gaan mensen niet dood, omdat “de eerste mens” ongehoorzaam geweest is aan God, maar omdat dit een wetmatigheid van de natuur is, waar de mens ook aan onderhevig is. En ik denk, dat er veel in de wereld is om me over te verwonderen, heel veel, zo niet alles, wat ik niet begrijp; waarom zou ik dat ‘God’ noemen en niet gewoon ‘dingen die ik niet begrijp’? De afwijzing van homoseksualiteit door de kerk gaat in tegen mijn geweten. Ik geloof, denk ik, wel in liefde voor al wat is. Maar momenteel weet ik ook even niet goed, wat liefde is.

Ik heb met de pastor van Pro Persona gepraat en die zei, dat er van alles om Jezus heen verzonnen is. Historici denken, dat hij waarschijnlijk wel bestaan heeft. Dat is wat we weten. De pastor zei, dat Jezus waarschijnlijk een visioen van een betere wereld had en dat verkondigd heeft en als oproerkraaier gekruisigd is. Het verhaal van de wederopstanding vond hij maar zeer dubieus en hij zei, dat het idee, dat Jezus voor de zonden van de gehele mensheid gestorven is, er later bij verzonnen is. Ik zei, dat ik ook niet kon geloven, dat de hostie in het Lichaam van Christus verandert (transsubstantiatie), waarop de pastor zei, dat in ieder geval duidelijk is, dat er niets wetenschappelijk aantoonbaars gebeurt.

Ik denk, dat mensen fouten maken, soms grove fouten, tijdens hun leven moeten groeien in liefde, maar soms groeien ze niet. Mensen kunnen elkaar vergeven, elkaar liefhebben. Dat is het. Voor mij is het na het leven ook afgelopen, hoe moeilijk ik dat ook vind. Ik praat nog wel met Jezus, maar ik zeg mezelf daarbij ook, dat dat zich allemaal in mijn hoofd afspeelt. Ik kom nog maar heel weinig in de kerk. Ik heb veel steun aan de muziek.

Ik heb nu met mijn vriend even wat moeilijke dagen, want eigenlijk verloor ik mezelf in het ‘helpen’ van allerlei mensen, waaronder mijn vriend, totdat hij zei, dat hij ruimte nodig had en dat hij niet kon ademen bij mij. Ai, dat hakt erin. Ik realiseerde me, dat ik hem de hele tijd aan het sturen was, hem helemaal niet liet ‘zijn’. Ik typte bijvoorbeeld allerlei dingen, waar hij mee zat uit om aan zijn hulpverleners te geven; ik respecteerde helemaal niet, dat er misschien een reden was, dat hij dingen niet vertelde, dat alles z’n tijd nodig heeft en dat hij zich somber, rot en verdrietig mag voelen. Met dat ‘helpen’ was ik alleen maar bezig mijn eigenwaardegevoel op te krikken. Tja, nu is de façade weg en rest mij slechts mijn eigen pijn en onzekerheid onder ogen te komen. Gelukkig heb ik sinds kort gesprekken met een psycholoog en volgende keer gaat ze EMDR met me bespreken en mijn vriend is echt een heel lieve man, waar ik heel blij mee ben; hij voelt, dat ik nu onzeker ben en ik heb het idee, dat hij me de ruimte geeft om erover te praten, als ik daar klaar voor ben.

Ik was ook op dit forum om mensen te ‘helpen’; ik wilde liefde geven. Maar ja, nu weet ik het niet meer; het is beter, als ik afstand neem. Ik ben niet suïcidaal. Ik hoop echt, dat iedereen die het zo moeilijk heeft met het leven de juiste steun krijgt/ weet te vinden, iets wat men ‘onvoorwaardelijke liefde’ noemt. Deniz, dat hoop ik ook voor jou.

Sterkte voor iedereen en veel liefs,

Gratia

Plaats reactie