Storende reclameboodschappen

Ideeën, storingen, wijzigingen, aankondigingen, enz.

Moderator: Modgroep

Winter

Storende reclameboodschappen

Bericht door Winter » wo feb 12, 2014 01:42

Hoi,

Ik hoop dat mijn vraag hier op de juiste plaats staat.
Sinds enkele dagen staan er enorm veel advertenties en reclameboodschappen op het forum. Althans, op mijn computer. Ik merk dit niet bij andere sites, dus begrijp niet goed hoe het komt...
Misschien een domme vraag, en ik vermoed ook dat het aan iets ligt bij mij, maar weet iemand hoe ik dit kan vermijden? Het is vrij vervelend dat er tussen de berichten steeds van die boodschappen verschijnen..

Alvast bedankt!
Groetjes,
Winter

Wim

Re: Storende reclameboodschappen

Bericht door Wim » wo feb 12, 2014 08:07

Bedankt voor je melding. We gaan dit uitzoeken. Dit forum zou reclamevrij moeten zijn.

In de tussentijd kun je een ad blocker installeren en scan voor de zekerheid je computer eens op virussen en adware/spyware. Je mag me ook een screenshot sturen met de reclame (want zelf zie ik het niet).

Phoenix

Bericht door Phoenix » wo feb 12, 2014 08:31

Op dit forum staan in principe geen advertenties.

Ben wel benieuwd hoe de screenshot eruit ziet, kun je die hier ook plaatsen?

Voor degene die wel advertenties zien, klik er niet op, mogelijk haal je dan spyware op je computer binnen.

Andere optie is dat jouw eigen computer besmet is geraakt.
Even zoeken op anti virus scanner met Google.
Er zijn ook diverse online scanners beschikbaar zoals die van trendmicro.
Het Zin!boek geeft het leven weer richting, download het gratis.

Winter

Bericht door Winter » wo feb 12, 2014 15:39

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik dacht eerst ook aan een virus, maar ondertussen heb ik mijn computer al meerdere malen gescand en er lijkt niets mis te zijn.
En toch ligt het aan mijn computer... Want ik heb daarnet het forum geopend vanaf een andere laptop, en toen was er geen probleem.
Dus ik begrijp het niet zo goed...

Ik had een screenshot gemaakt, maar het bestand is te groot om toe te voegen.

harry

Bericht door harry » wo feb 12, 2014 17:40

hoi ik heb dit malware proggamaatje op de laptop gezet en werkt bij mij prima. is
eenvoudig en gratis. nadeel je moet zelf iedere dag even de update aanklikken en de volledige scan duurt bij mij 45 miunten.

de eerste keer dat ik scande had ik 266 bedreigingen, en nu al en toe 1 of 2
meschien heb je er iets aan? de zijn ook wel andere, maar vond deze eenvoudig.

hier heb je de link: http://malwarebytes-anti-malware.nl.softonic.com/

Wim

Bericht door Wim » wo feb 12, 2014 20:17

Welk besturingssysteem gebruik je?
Welke internetbrowser?
Heb je de laatste updates geïnstalleerd?
Welke antivirus? Welke antispyware?

Het kan zijn dat je hele hardnekkige spyware/adware geïnstalleerd hebt staan. Het zal wel te verwijderen kunnen zijn denk ik.

Winter

Bericht door Winter » do feb 13, 2014 23:16

Hoi,

Ik heb ondertussen opnieuw een ad blocker geïnstalleerd, en daardoor worden er bepaalde advertenties tegengehouden, maar anderen niet.
Normaal gezien gebruik ik Firefox, maar ik heb nu enkele keren ingelogd via Internet Explorer en dan heb ik er geen last van. Dus zal ik vanaf nu die browser gebruiken :)
Bedankt voor de reacties en hulp! Ik ga sowieso nog eens controleren of ik (per ongeluk) een of ander programma heb geïnstalleerd dat niet al te onschuldig is.

Nogmaals bedankt!
Groetjes,
Winter

Wim

Bericht door Wim » do feb 13, 2014 23:29

Kijk eens naar welke Firefox extensies je geïnstalleerd hebt staan. Het kan zijn dat daar iets maligne tussen zit.

Of installeer Chrome met een adblocker. Als virusscanner kun je Microsoft security Essentials gebruiken. Als adware remover AdwCleaner. Ccleaner kun je ook proberen.

Phoenix

Bericht door Phoenix » vr feb 14, 2014 11:00

De opmerking/vraag ging erover dat de TS op dit forum storende reclameboodschappen zou zien.

Als dat werkelijk het geval is dan zijn er imho 2 opties.
1.
Heeft hij een virus of trojan op zijn computer staan.

Of

2.
IS er iets mis met de forumsoftware.

In het eerste geval is het het probleem van de TS zelf.
In het tweede geval is het het probleem van dit forum dat je niet verhelpt door forummers te adviseren een add blocker te installeren.

Hoewel onwaarschijnlijk dat het een forumprobleem is zou ik er als beheerder niet 100% van overtuigd willen zijn dat het de computer van de ts is.
Ik zou als beheerder ook even snel de forumsoftware (laten) scannen op ongewenste code.
Stel dat het probleem (mede) veroorzaakt wordt door dit forum dan loop je onder andere het risico dat dit domein op een gegeven moment geblacklist wordt en bezoekers van dit forum een melding van hun browser krijgen dat deze site niet veilig is en ze wordt afgeraden dit forum te bezoeken.
Het Zin!boek geeft het leven weer richting, download het gratis.

Winter

Bericht door Winter » ma mar 03, 2014 00:06

Late reactie, ik weet het.
Ik wilde nog even zeggen dat het weer in orde is. Het lag volledig aan mij.
Bedankt voor alle nuttige tips!

Emto

Bericht door Emto » za okt 04, 2014 22:59

:
Laatst gewijzigd door Emto op do nov 13, 2014 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

harry

Bericht door harry » zo okt 05, 2014 12:51

Hoi emto,

Ja inderdaad vreemd. Ik heb het progamaatje nog op de externe schijf staan en heb het vanmorgen gelijk
Gescant met microsoft security en hij vond niks., ook heb ik het al een jaar op de laptop staan en werkt bij mij goed. Nu weet ik wel dat de eene antie virus progama wel wat vind en andere weer niet.

Zo heb ik jaren norton gehad, die werkte traag en vond minder dan microsoft security. AVG ken ik niet,
Maar kan me nog herinderen dat hier iemand in het verleden daar problemen mee had op deze site, gaf toen een virus aan, terwijl dat bij de anderen niet zo was.

Tja ik durf niet te zeggen of het 100% male ware vrij is? dan zou je meerdere anti virus progama`s moeten Proberen.

Harry,

Emto

Bericht door Emto » zo okt 05, 2014 18:33

:
Laatst gewijzigd door Emto op do nov 13, 2014 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Bolleke777

Bericht door Bolleke777 » wo okt 08, 2014 21:30

Misschien een hele late reactie, maar wie weet is iemand er nog iets mee... Ik heb dit ook gehad... Op elke site, heel de pc vol met reclame... Uiteindelijk ben ik erop uitgekomen, was bij mij gewoon een programmatje dat blijkbaar ergens bij meegeinstalleerd is.
Vanaf nu, als ik zoiets tegenkom, open je "programma's installeren of verwijderen", en in die lijst verwijder je alles waarvan je zegt van: What the..... is dit nu weer?!
Veel kans dat het dan opgelost raakt...

hana

Bericht door hana » wo okt 08, 2014 21:47

Heb dat pasgeleden ook gehad toen bleek het malware te zijn en is er met de scan uit gehaald. Mijn ouders hadden er ook last van en die hebben alle browsers weer geherinstalleerd.
Bolleke777 schreef:Vanaf nu, als ik zoiets tegenkom, open je "programma's installeren of verwijderen", en in die lijst verwijder je alles waarvan je zegt van: What the..... is dit nu weer?! Veel kans dat het dan opgelost raakt...
Ja... dit heb ik ook een keertje gedaan, en toen had ik(per ongeluk) het geluid van mijn computer gedeïnstalleerd (dat zal wel aan mij liggen :oops:).
Laat niemand vertellen dat je iets niet kan.

Gun iemands geluk, maar ook iemands ongeluk.

"Heelal.
Hoe verder men keek, hoe groter het leek."

- Jules Deelder - http://www.volkskrant.nl/archief/gedicht~a721468/

Plaats reactie