veilige verbinding wachtwoord/gebruikersnaam

Ideeën, storingen, wijzigingen, aankondigingen, enz.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
harry

veilige verbinding wachtwoord/gebruikersnaam

Bericht door harry » di okt 09, 2012 10:59

gisteren heb ik het progamaatje trusteer rapport op de laptop gezet, dat heb ik van de ing bank om het internet bankieren nog veiliger te maken.
nu wilde ik mij hier inloggen en kreeg de melding dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet beveilig is via deze site.
de melding heb ik maar weggeklik en kon mij toen gewoon inloggen.
mijn vraag is eigelijk kan dit kwaad of weet iemand een antwoordt hierop. ik zit al sins 2007 op zm.nl en heb nog nooit
problemen met inloggen gehad.

Phoenix

Re: veilige verbinding wachtwoord/gebruikersnaam

Bericht door Phoenix » di okt 09, 2012 11:15

Een beveiligde verbinding betekent dat alle data tussen jouw computer en de server van zelfmoord.nl versleuteld wordt verstuurd.
Dat is van belang op het moment dat er data wordt verstuurd zoals inloggegevens van banken, Paypal, bestelsites waar je op rekening kunt bestellen, belastingdienst, enz.

Het is praktisch mogelijk om de verbinding die jij maakt tussen jouw computer en dit forum 'af te luisteren' zodat mensen jouw inlognaam en wachtwoord kunnen bemachtigen. Vervolgens kunnen zij dan met jouw account berichten op dit forum plaatsen.
Aangezien daar geen enkel financieel gewin mee te behalen is, als je berichten wil plaatsen kun je sneller zelf een account aanmaken, kun je je afvragen wat een beveiligde verbinding (zogenaamde https verbinding) voor toegevoegde waarde heeft voor dit forum.
Om een dergelijke verbinding op te bouwen moet de beheerder een zogenaamd cerfificaat aanvragen zodat de authenticiteit van het domein vastgesteld kan worden. Zoals je begrijpt zijn daar kosten aan verbonden.

Slecht trouwens van ING dat er dus blijkbaar geen uitleg bij zit en dat het programma bij elke inlog begint te jammeren over de beveiliging.
Het meest idiote is misschien nog wel dat je nu mails kunt gaan sturen met een zogenaamde update van dit programma en vervolgens gelijk een zogenaamde trojan installeert. Met een trojan kun je gegevens van iemands computer af halen en tevens zien welke key strokes iemand maakt voor het inloggen. Een beveiligde verbinding heeft in dat geval geen enkel nut meer.

Deze goedbedoelde actie gaat dus weer veel meer rvagen opleveren dan dat het problemen oplost.
Het Zin!boek geeft het leven weer richting, download het gratis.

harry

Bericht door harry » di okt 09, 2012 18:52

bedankt phoenix voor de uitleg, ik heb nu meerdere site`s waar ik de melding krijg van onveilig. de uileg is in het engels en dat is te moeilijk voor mij. wel heb ik contact gehad met de ING en ze vertelde mij dat ik bij de melding kon aanvinken dat ik de website vertrouwde en dan zou de melding niet weer komen, maar omdat ik bij iedere site waar ik me moet in loggen de melding krijg, denk ik om het progamaatje weer te verwijderen het beste is.

harry

Bericht door harry » di aug 20, 2013 16:30

Naveed123 schreef:om de verbinding die jij maakt tussen jouw computer en dit forum :mrgreen: :mrgreen:
dat snap ik niet :shock: mare ik dat progammaatje van die ing allang weer verwijdert omdat het iritant is bij andere site`s :wink:

Plaats reactie