Inactieve leden

Ideeën, storingen, wijzigingen, aankondigingen, enz.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Winter

Inactieve leden

Bericht door Winter » zo dec 14, 2014 21:35

Hallo allen,

Ik vraag me al een tijdje iets af en heb dan maar besloten het eens te vragen. :)
Zoals bij elk forum zijn er ook hier heel wat inactieve leden. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre deze mensen wel nog gebruik maken van het forum, want misschien lezen ze enkel en posten ze niet echt.
Er staan heel wat gevoelige en erg persoonlijke zaken beschreven in de dagboekjes, verhalen, gedichten,... Door de anonimiteit van het internet kunnen vele mensen hier hun hart luchten, inclusief ikzelf. Nu vind ik het een beetje 'beangstigend' dat er zoveel leden zijn waarvan men nooit iets hoort. Allicht is het wat paranoïde, maar het geeft mij een wat onrustig gevoel.
Mijn vraag is dus: worden inactieve leden, net zoals verouderde onderwerpen, 'verwijderd' van het forum, of blijven zij altijd toegang hebben tot alles?

Alvast bedankt!
Ik wens iedereen een fijne zondagavond toe!

Panthera
Moderator

Re: Inactieve leden

Bericht door Panthera » zo dec 14, 2014 23:40

Hey winter,
Dat is een goede vraag die je daar hebt, en miss zijn er wel andere (actieve) leden die zich hetzelfde afvragen. Dus goed dat je hem stelt!

Juist vanwege de gevoelige verhalen hebben wij besloten om 2 keer per jaar een opruiming te houden, die we toevallig volgende week gaan houden.
Hier staat er nog wat meer informatie over:
viewtopic.php?f=17&t=9975
Oude berichten waar al langer als een jaar niet op gereageerd is, gaan weg. Uitzonderingen zijn berichten waarin informatie staat die voor andere wellicht belangrijk is (zoals de vragen die je nu stelt) en berichten waarvan de gebruiker het laatste half jaar nog actief is geweest.

Daarna gaan we dus ook inactieve gebruikers verwijderen. We zullen eerst een mail sturen naar deze gebruikers. Je account wordt nooit zonder aankondiging verwijderd. Wanneer mensen geen account meer willen hebben, of niet reageren, zullen we deze definitief verwijderen, en hebben ze ook geen toegang meer tot het account. Ze kunnen het afgesloten gedeelte van het forum dan ook niet lezen.
Het gaat dan over gebruikers die al een half jaar niet ingelogd hebben.

Ik meen dat wij snel oude berichten definitief verwijderen, net zoals gebruikers. Op andere forums wordt veel meer bewaard. Maar juist door de gevoelige aard hebben wij gekozen voor het snel definitief verwijderen.

Verder zijn er denk ik ook veel gebruikers die meelezen, maar zelf nog niet iets durven te vertellen over zichzelf. Maar wel de herkenning vinden in onze verhalen. Wat al veel kan betekenen voor deze gebruikers.

Ik hoop dat hiermee je vraag duidelijk is beantwoord.
En heb je nog andere vragen, stel ze gerust :)

Winter

Re: Inactieve leden

Bericht door Winter » di dec 16, 2014 01:10

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, Panthera!

Ik begrijp het helemaal nu. :)
Denk dat het inderdaad verstandig is vrij snel onderwerpen/leden te verwijderen. Dat is goed voor de vertrouwelijke sfeer op het forum, vind ik. :)

Plaats reactie