Mijn zoon Dennis

Mensen die iets willen vragen of vertellen over de verwerking van pijn en verdriet.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
JohnW

Mijn zoon Dennis

Bericht door JohnW » vr feb 03, 2017 13:24

Op 17 november 2015 overleed mijn zoon Dennis, hij was 28 jaar geworden.
Zijn hele leven heeft hij te maken gehad met depressies.
We wisten dat het een keer ging gebeuren maar hoopten toch weer steeds dat hij iets zou tegenkomen wat hem er weer bovenop zou helpen.
Het vervelende was namelijk dat hij in 2014 een topjaar had. Voelde zich goed, was weer begonnen met fitness en kreeg zijn gewicht weer onder controle. Het leek een ommekeer te worden. Helaas kreeg hij in november van dat jaar een insult en daar schrok hij zo van dat het weer helemaal mis ging.
Uiteindelijk deed hij eind april van 2015 een serieuze poging die mislukte en belde me 's avonds in paniek op.
Vanaf dat moment heb ik hem niet meer uit het oog verloren maar het mocht allemaal niet meer baten.
Nadat hij vanaf vrijdagavond niets meer van zich liet horen ben ik op zaterdagmiddag naar hem toe gegaan waarna ik hem dus vond.

Op dat moment opent de grond zich onder je voeten en begin je te vallen, een val waar geen einde aan schijnt te komen.

Het is nu ruim anderhalf jaar geleden maar ik mis hem nog alle dagen.
De tranen zitten nog steeds erg hoog en ik ben zelf totaal veranderd.

Ik begrijp waarom hij dit wilde en ik respecteer zijn beslissing maar het doet ongelofelijk zeer van binnen.

Ik wilde jullie dit gewoon even laten weten.

babe

Re: Mijn zoon Dennis

Bericht door babe » ma feb 13, 2017 19:34

Ik begrijp dat het pijn doet. Op welke manier dan ook, als er plots of lang verwacht iemand overlijd nemen de nabestaande de pij en het verdriet overal mee. De persoon dat je verlaten heeft heeft namelijk ook een stukje van jou meegenomen. :hart: Veel sterkte
De zin van het leven schrijf je met je hart en ziel. :hart:

Deniz

Re: Mijn zoon Dennis

Bericht door Deniz » ma feb 13, 2017 23:48

Ik moet denken aan de vader die vertelde over zijn zoon, bij wie hij het (ook) zag aankomen en zijn verhaal deed bij Umberto Tan,

heel ontroerend, wat vreselijk, je kunt het vertellen aan een grote massa en even lijkt er misschien iets van troost te zijn, maar na zo'n avond aan een tafel en mensen in de zaal en een presentator die oprecht naar je luistert, vragen stelt, ga je weer naar huis en ..
is het aan jou hoe je er verder mee dealt, maar ik denk alles wat je erover uit of werkelijk wilt uiten, dat het uiteindelijk heelt omdat het oprecht uit je komt wat je op dat moment voelde dat je wilde of 'moest' uiten en haal je er uiteindelijk toch iets uit wat
'goed' voelt.
Ik kan me alleen voorstellen hoe het moet zijn, echt weten doe ik het niet, want ik heb geen kinderen. Met je bericht komt het iig wel over.

Plaats reactie