The Work - Byron Katie

Alle opmerkingen over bijvoorbeeld een goed boek, film, therapie of opmerking die goed heeft geholpen, enz.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Gratia

The Work - Byron Katie

Bericht door Gratia » zo mei 22, 2016 16:21

Dag Allemaal,

Misschien staat hier iets nuttigs in:

http://thework.com/sites/thework/downlo ... tch_LB.pdf

Een tip van mijn buurman. Ik heb me er zelf nog niet zo in verdiept. Het gaat over negatieve, oordelende gedachten en hoe je die kunt omkeren en bij jezelf blijven in het leven, niet op het terrein van de ander gaan leven.
Het zou helpen minder oordelend naar jezelf en anderen te zijn ...

Veel sterkte!

Liefs,

Gratia

Deniz

Re: The Work - Byron Katie

Bericht door Deniz » zo mei 22, 2016 17:46

De realiteit is altijd vriendelijker dan het verhaal dat we erover geloven.

dat schrijft zij,

beetje naïef..

ik vind het te standaard, ook al heeft ze er goede bedoelingen bij, er zijn al tig van dit soort zelfde toepassingen die men poogt op mensen toe te laten, maar iedereen is.. anders.
Ik vind het ook overkomen op wat hulpverleners vaak tegen cliënten zeggen, namelijk dat je het uiteindelijk allemaal alleen moet doen. Zij heeft dan een methode gevonden waarop het dan werkt, maar daarvoor moest zij 10 jaar alleen lijden. Er was kennelijk niemand die haar iets kon bieden om hier uit te komen.
Zoals met heel veel dingen die te lang duren je zat kunnen worden, waarop je actie gaat ondernemen, omdat je het zat bent zoals het gaat, denk ik dat het hier ook zo toepassing is geweest waarop ze zichzelf dit aangeleerd heeft omdat ze er vol van overtuigd was, dat ze zich niet meer zo wilde voelen zoals ze zich voelde en doordat ze een opening zag in de ellende en daarmee de zelftrots van het, werkelijk, alleen doen.
Laatst gewijzigd door Deniz op zo mei 22, 2016 17:57, 2 keer totaal gewijzigd.

flower

Re: The Work - Byron Katie

Bericht door flower » zo mei 22, 2016 17:50

Mijn vriend heeft me er veel op gewezen het half jaar dat hij hier was. Hij heeft haar boek hier gelaten, me vaak 'de vier vragen' gevraagd. Ik heb het nog nooit doorgewerkt verder.
I passed by and saw you kicking in your blood, I said to you, “Live!” I spread my garment over you and covered your naked body. I washed the blood from you and put ointments on you and you became mine forever says the Lord Almighty.

Plaats reactie