Alloo in de Psychiatrie

Alle opmerkingen over bijvoorbeeld een goed boek, film, therapie of opmerking die goed heeft geholpen, enz.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Panthera
Moderator

Alloo in de Psychiatrie

Bericht door Panthera » vr mar 11, 2016 12:25

Vorig jaar was op (de Nederlandse) tv het programma Anita wordt opgenomen. Vond ik erg leuk om te zien, en erg herkenbaar.

Ik kwam net tegen dat er in België een soort gelijk programma is. Het heet Alloo in de Psychiatrie.
Ben wel erg benieuwd, heb die zender niet op de tv, dus ik ga online zeker even kijken.

http://vtm.be/alloo-in-de-psychiatrie
Volgens mij om 21:50 op donderdag op VTM.

Even gekopieerd van de site:
België is wereldwijd één van de koplopers in het opnemen van patiënten in psychiatrische instellingen. Luk Alloo liep twee jaar lang mee in een Vlaamse instelling en sprak er heel open en zonder taboes met dertig patiënten. In Alloo in de Psychiatrie belicht hij de verhalen van mannen en vrouwen die 1, 5, 10, 20 jaar en langer in de psychiatrie verblijven na een burn-out, een depressie, een psychose of een neurose.

In de periode tussen mei 2014 en maart 2016 portretteerde Luk Alloo dertig psychiatrische patiënten in het Psychiatrisch Centrum Caritas van Melle. Stuk voor stuk mensen met psychiatrische kwetsbaarheden die ondersteund, verzorgd en behandeld worden om ooit terug een stap te zetten in de maatschappij. De getuigen spreken heel eerlijk over hun ziektebeeld, de impact van de aandoening op hun leven, de gevolgen voor de verhoudingen met hun familie en werk, de inzichten en de toekomst. In Alloo in de Psychiatrie wordt het taboe doorbroken.
When someone else's happiness is your happiness,
that is love

flower

Re: Alloo in de Psychiatrie

Bericht door flower » zo sep 04, 2016 19:08

Dank je voor de tip nog, ik ga m kijken, heb site gevonden waar ik ze allemaal online terug kan kijken. Anita wordt opgenomen vond ik erg goed! Ook nog steeds maar mijn ervaringen met psychiatrie aan het verwerken I quess.
I passed by and saw you kicking in your blood, I said to you, “Live!” I spread my garment over you and covered your naked body. I washed the blood from you and put ointments on you and you became mine forever says the Lord Almighty.

Plaats reactie