2Doc: Levenseindekliniek

Alle opmerkingen over bijvoorbeeld een goed boek, film, therapie of opmerking die goed heeft geholpen, enz.

Moderator: Modgroep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hope
Moderator
Berichten: 7620
Lid geworden op: zo dec 31, 2006 16:17
Locatie: Noord-Holland

2Doc: Levenseindekliniek

Bericht door Hope »

Gisteravond was er een documentaire op tv over de levenseindekliniek.

Hierbij de link naar het programma: http://www.ntr.nl/2Doc/134/detail/-Leve ... 19#content

Daarna werd nog nagepraat door de directeur van de kliniek en een psychiater die fel tegenstander is van euthanasie.
Hierbij de link naar dat programma: http://www.npo.nl/napraten-over-de-leve ... ON_1258958
Als de moed je in de schoenen zakt
zit het precies daar waar het zijn moet
Om de eerste stap te zetten
Twist3d

Re: 2Doc: Levenseindekliniek

Bericht door Twist3d »

Dank voor het delen, had de docu opgenomen maar was de discussie erna vergeten in te plannen. :zwaai:
flower
Berichten: 133
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 10:03

Re: 2Doc: Levenseindekliniek

Bericht door flower »

Ik vond het een erg indrukwekkende documentaire! Wow, vooral die vrouw met alzheimer. Ben er nog lang mee bezig geweest. Gewoon hoe het moet zijn, dat je weet dat je vandaag dood gaat. Of ze wel echt dood wilden...... Hoe was het voor jullie?
I passed by and saw you kicking in your blood, I said to you, “Live!” I spread my garment over you and covered your naked body. I washed the blood from you and put ointments on you and you became mine forever says the Lord Almighty.
Yinyang67
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 25, 2018 23:49

Re: 2Doc: Levenseindekliniek

Bericht door Yinyang67 »

Ik vond het heel goed. Ik heb goed geluisterd. Ik wil ook dood. Ik stel het telkens uit voor de kinderen en kleinkinderen. Ik ben aan het overleven. Ik doe alles maar zonder plezier. Ik heb een datum in mijn hoofd. Als het dan nog zo is als nu, geen verbetering meer of slechter. Dan ga ik dood. Hoe dan ook.
Gebruikersavatar
thePhoenix
Berichten: 68
Lid geworden op: do mei 30, 2019 23:14

Re: 2Doc: Levenseindekliniek

Bericht door thePhoenix »

Bedankt voor het delen van de links. Heel mooi opgezet en fijn om te weten hoe euthanasie en de levenseindekliniek in zijn werk gaan.
Bij het praatje achteraf werd ik wel gek van de Psycholoog. Het is net alsof hij denkt dat iedereen te genezen moet zijn...
De vrije mens denkt over niets minder dan over de dood. Zijn wijsheid is niet een denken over de dood, maar over het leven.
Plaats reactie